Cum am creat un magazin online de servicii HR si cariera

Cum am creat un magazin online de servicii HR si cariera

marți, 7 aprilie 2020 09:55:47 Europe/Bucharest

 

Pentru ca am avut bucuria sa traiesc aceasta aventura alaturi de echipa mea si pentru ca mi-am dat seama interactionand cu grupurile de antreprenori ca este un deziderat al tot mai multora de a-si deschide un magazin online, cu bucurie impartasesc experienta noastra de initiere in e-commerce.
Ideea de magazin online de servicii HR si cariera mi-a venit din dorinta de a face serviciile noastre de consultanta in cariera si piata muncii cat mai accesibile celor doua categorii de clienti: persoanele fizice interesate de servicii de cariera precum si angajatorii interesati de consiliere legata de piata muncii si recrutare.
Mai jos am structurat in 7 pasi principalele decizii importante pe care va trebui sa le iei :

Pasul 1: Momentul oportun - Este un moment bun sa-mi deschid un magazin online?
Analizand ce exista in zona de servicii de cariera, am constatat ca ideea magazinului nostru, CareerShop de la EuroTriade (www.eurotriade.ro) este printre primele initiative de acest fel din Romania si de ex. in Transilvania nu am mai gasit o alta similara.
Deci, da, este un moment inca bun pentru cei ce doresc sa vanda produse si este un moment excelent pentru cei care doresc sa vanda servicii. Piata e-commerce din Romania a inceput sa creasca alert acum aprox.10 ani dar mai este inca loc si sunt segmente neacoperite, in special pentru zona de servicii.

Pasul 2: In Romana sau in Engleza/alta limba straina?
Noi la EuroTriade am luat decizia de a concepe si livra servicii pentru publicul vorbitor de limba romana, in prima faza. Cred ca depinde de domeniul magazinului si de versatilitatea produselor sau serviciilor. Oricum, daca va doriti sa « atacati » alte piete e-commerce, Europa este in plina dezvoltare, Germania si Polonia fiind optiuni foarte bune dar depinde de ce oferiti mai exact.
Orice ati alege, este important sa aveti site-ul in limba nativa a publicului-tinta.
Acesta este sfatul primit de la expertii cu care am vorbit.

Pasul 3: De ce investitie este nevoie?
La EuroTriade am optat pentru versiunea tip abonament lunar (aprox 70 euro/luna) si am ales un furnizor din Transilvania (Cluj), care are o platforma integrata si parteneriate cu furnizori de top ale serviciilor necesare functionarii unui magazine online. Pe www.eurotriade.ro, in partea de jos vezi numele furnizorului nostru.
Dar stiu de exemplu ca un alt business similar cu noi a optat pentru o investitie initiala de 15 000 euro. Asadar, depinde de buget si plan.

Pasul 4: Imi creez eu site-ul sau apelez la un furnizor?
Noi am ales un furnizor, specializat in magazine e-commerce.
Atunci cand iti alegi furnizorul ar fi bine sa te informezi despre cateva aspecte :
La noi au contat urmatoarele aspecte:
- CMS-ul (Content Management System) cu care lucreaza (acelasi cu care lucreaza si Amazon de ex.)
- faptul ca au parteneriat strategic cu o banca robusta din Romania
- si ca au realizat 400+ magazine online
- precum si ca au de gand sa investeasca astfel incat sa se extinda pe pietele din Germania si Polonia.
Dar poti incepe cu ce ti se potriveste, poate chiar sa inveti singur sa-ti faci website-ul. Daca alegi pentru a-ti face singur site-ul, WordPress este un CMS cu care mergi la sigur (alege un CMS international intrucat comunitatea de contributori este mai mare si gasesti multe functionalitati ieftine sau gratuite). Poti da un google cu “most known CMS” si vei gasi multe resurse disponibile. un exemplu care mi s-a parut pertinent: aici

Pasul 5: Informeaza-te continuu despre domeniul digital - Curs de Marketing Digital
La noi pasul acesta a venit spontan, intrucat un furnizor de servicii de web din Sibiu a lansat prima editie a unui curs orientat catre invatare practica, conceput sub forma de ateliere. Recomand cu caldura acest curs, ne-a ajutat sa intelegem conceptele si sa stim ce sa cerem furnizorului nostru: SwissWeb Academy.
Domeniul digital este extrem de dinamic (de ex Facebook isi actualizeaza regulile pentru reclame la fiecare 3 luni). Asta inseaamna ca trebuie sa fii permanent in legatura cu trendurile si sa citesti minim un articol din domeniu zilnic.

Ar trebui sa devii familiar cu concepte ca SEO, SEA, Google Ads (si toate instrumentele pe care Google le are), Facebook Ads, email marketing etc.

Pasul 6: Produse/servicii si continutul magazinului
Noi ne-am inspirat in conceperea produselor din activitatea noastra zilnica, fireasca. Practic am transformat know-how-ul de 14 ani in produse simple si usor de digerat. Si am vrut sa le facem accesibile persoanelor interesate de servicii de cariera.
Legat de continutul magzinului, trebuie sa va reprezinte, sa fie autentic. Daca nu va pricepeti, exista « content writers » (apropo de meseriile viitorului).
Aspectul vizual al site-ului este bine sa va reprezinte.
Noi am ales un format aerisit, simplu si imagini cu oameni intrucat domeniul nostru este al resurselor umane.

Pasul 7: Unde te promovezi?
Daca business-ul din spatele online-ului este robust, este doar o chestiune de timp pana vei incepe sa vinzi.
In acelasi timp, este recomandabil sa iti prezinti produsele/serviciile si sa testezi perceptia audientei, decat sa astepti pana sa ai un produs « perfect ».
Adica trebuie sa ai un flow clar al comenzilor, al livrarii produselor, sa ai furnizori si livratori de incredere daca ai produse, sa-ti intelegi clientul-tinta cat mai bine si sa tii legatura cu acesta, sa te imbunatatesti continuu.
Intrucat noi livram servicii, nu am un sfat legat de livratori si lantul de aprovizionare.
EuroTriade.ro este exact la acest stadiu acum, de promovare si imediat ce acumulam o experienta aici, vom impartasi cu cei doritori experienta noastra.
Am ales sa ne promovam atat pe canale cu plata (Facebook si GoogleAds) cat si prin actiuni de email marketing, creare de continut valoros etc.
Un buget orientativ inaintat de catre specialisti este sa incepi cu un buget de aprox 40 lei/zi (1500 lei/luna) pentru GoogleAds si 20 lei/zi pentru Facebook. Important este sa testezi

Iti doresc mult succes si daca acest articol te-a ajutat, distribuie-l si altor persoane carora le-ar putea folosi.
Mult succes si ramanem in contact! 

Angela,
EuroTriade
www.eurotriade.ro

 

Postat în News De:
Angela Ghircoias

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii